Entradas

Mostrando entradas de julio, 2013

MALLORQUÍN Y CATALANISMO.

Imagen
MALLORQUÍN Y CATALANISMO.




El Dr. Santamaría Arández, (que fue catedrático de Historia Medieval) hace un repaso exhaustivo sobre los puntos más polémicos de la historia medieval del Reino de Mallorca, y autonómica de Baleares.



D. Álvaro, en la Ley de Normalización lingüística se afirma que, con la conquista las Baleares se incorporaron "al área lingüística catalana"; y que, desde entonces, el catalán se convierte en la lengua propia de las islas, ¿es eso asumible?

Dicha afirmación no es asumible, pues no me parece criterio correcto. ¿ Cómo podía existir un "área lingüística catalana", si no existía la dicción catalán en acepción lingüística?. En el siglo XIII no está documentada la dicción catalán, en acepción del habla o de lengua.

Luego, la expresión "área lingüística catalana", es un neologismo a la medida y al servicio de la política catalanizadora de las islas Baleares, que la Ley normalizadora, ampara y reglamenta; Ley que, como es notori…

La mentira del 'Espanya ens roba': Cataluña recibe 235 euros por habitante más que Madrid

Imagen
Informe de Convivencia Cívica Catalana. La mentira del 'Espanya ens roba': Cataluña recibe 235 euros por habitante más que Madrid La comunidad catalana obtiene más recursos tanto si se mide por población, por PIB o por recaudación LVL miércoles, 24 de julio de 2013, 11:26
Madrid.- Hace escasos días, el Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas presentó la liquidación definitiva del sistema de financiación autonómica correspondiente al ejercicio 2011. Los resultados vienen a desmontar el manido y victimista “Espanya ens roba” (“España nos roba”) de los nacionalistas porque sitúan a Cataluña como la comunidad autónoma que recibe más recursos del modelo de financiación, con 19.076 millones de euros. Le siguen Andalucía con 18.653 millones, la Comunidad de Madrid, con 14.894 millones y la Comunidad Valenciana, con 11.093 millones.
Sin embargo, de estas cuatro comunidades, Cataluña, con 2.530 euros por habitante, es la que recibe recursos en proporción superior a su p…

REGNE DE MALLORQUES (Illes Balears)

Imagen
REINO DE MALLORCA (Islas Baleares) . REGNE DE MALLORQUES (Illes Balears)

Coronación de Jaime II de Mallorca. Miniatura del Códice de Privilegios. Archivo del Reino de Mallorca. . El Regne o Reine de Mallorca o de Mallorques ( Balearicus Regnum, Illes Balears) comprende en su periodo cristiano medieval independiente los reinados de Jaume I, Jaume II, Sanç o Sanxo, Jaume III, Jaume IV e Isabel de Mallorca.
    Sobre el solar del Reino islámico árabe (Islas Orientales de Al-Andalus), almorávide (cuya cumbre se encuentra en Muhammad Ben GaniyaI, Ishak Ben Ganiya, Muhammad Ben Ganiya II, Alí Ben Ganiya Al Mayurki y Abdal.lah Ben Ganiya) y almohade (cuyo último walí independiente fue Abu Yahya), después de la conquista aragonesa de Medina Mayurka (31 de diciembre de 1229), Jaime I el Conquistador (el Rei En Jaume I), con su "Carta de Franquesa" (1230), constituyó el Reino cristiano  de Mallorca, que, a su muerte (1276) y según su testamento, además del dominio insular de l…

Sa farsa de s'unitat lingüística(http://regnedemallorca.blogspot.com.es/2011/10/sa-farsa-de-sunitat-linguistica.html

Imagen
Creo que merece la pena recuperar algunos artículos que con el tiempo van quedando atras,pero que siguen MUY vivos a la hora de argumentar la defensa de lo Nostro. Un gran artículo por parte del autor, un trabajo arduo y extenso. En el título les adjunto la direcció del blog, para que puedan seguir deleitánodese de la labor intensa de esta persona.Sa farsa de s'unitat lingüística Escric aquest article d'opinió perquè començ a estar ja cansadet de genteta catalanista que mos critica de forma poc constructiva quand noltros, es gonellistes de bon de veres, demanam s'aplicació de ses, mal anomenades, "modalitats", ès a dir, lo que aquí sempre hem conegut com Mallorquí, Menorquí i Eivissenc. I dic cansat, perquè sempre tenen es mateix argument: si a Espanya s'ensenya es castellà standard i no una de ses seves varietats, per exemple, s'andalús (sempre posen s'andalús, sempre, serà que li tenen mania), a Balears no ensenyarem sa varietat balear des…

Homenatge a Jaume II, Rei de Mallorques, en desagravi per sa retirada de sa seva estàtua en es poble de Sineu

Imagen
Homenatge a Jaume II, Rei de Mallorques, en desagravi per sa retirada de sa seva estàtua en es poble de Sineu
(8 de març de 2012)
ENDREÇA A JAUME II DE MALLORQUES
Cavaller de sol i estrelles i flor de sa flor del món, nostàlgic Rei de Mallorques, fill d’En Jaume d’Aragó i espòs de N’Esclaramonda, rosa d’es jardins de Foix; forjador d’un regne lliure que navega en sa maror de la mar mediterrània voltat de perills per tot i que es basteix sota es signe de la Santa Creu. Valor no vos manca i diplomàcia presideix es vostros dons, oh savi i prudent monarca, noble Rei Jaume segon.
Llorenç Vidal
Escrit en es set cents aniversari d’es traspàs d’En Jaume II de Mallorques (1311-2011)

Coronació de Jaume II, Rei de Mallorques. Còdex d'es Privilegis. Arxiu d'es Regne de Mallorca.

Parenostro en Mallorquí

Parenostro en Mallorquí Padrenuestro en Mallorquín




Pare nostro, que estau en el cel, Sigui santificat es vostro nom. Vengui a noltros es vostro Regne. Es faci sa vostra voluntat, així a la terra com es fa en el cel. Es notro pa de cada dia donau-nos, Senyor, es dia d’avui. I perdonau ses nostres culpes, així com noltros perdonam es nostros deutors. I no permeteu que noltros caiguem a sa temptació, Ans alliberau-nos de qualsevol mal.



Enveges catalanistes

Imagen
Es complexe d'inferioritat des catalanisme a Balears està causat per una sèrie de punts que ara resumiré aquí. Jo entenc que, haver de viure de mentides i més mentides, i que, aquesta necessitat de manipular i re-interpretar s'història, vé d'un complexe d'inferioritat notori, producte d'una sèrie de "putadetes" que s'història els ha reservat.
Aquí van aquesta sèrie de punts:
- que es "seu" nom de Catalunya surt per primer pic documentat a un llibre que tracta sobre es mallorquins i una croada pisana (Liber Maiolichinus), quand es nom de Balears vé d'un nom que mos donaren es fenicis - que mentres es catalanistes estan obsessionats amb s'arribada des grecs a Ampúries com un fet de que sa civilisació arribàs a ells, es fenicis ja mos havien batiat amb so nostro nom actual: Baleyaroh - Balears - que mentres ells mai, mai, mai han estat independents, noltros hem estat regne independent, i, a sa mateixa època, "ells" er…