http://www.grupodacciobalea.com/?p=1925
ES BALÉÀ ES UNA RIQUESA QUE NO ESTEYM DISPOSADS A PERDRE.
Es mallorquí, menorquí, ibissênc y formenterênc son una riquesa
cultural y llingüística de sas Baléàs que no esteim disposads a perdre,
una manéra de xèrra propí d’aquesta tèrra que mos ha vist néxa y que ja
fa mols d’añs qu’està perseguida per sa “llengua catalana”, per axò es
Grupo D’acció Baléà (G.A.B) no se cansara may de dí y reclama ” a
Mallorca emb Mallorquí”, fent feyna de bon deveres per tal de combatí
aquesta brutal persecució y manipulació política qu’esta patint es
nostro pòbble per divèrsas institucions y associacións de Mallorca y de
sas Islas Baléàs.
May s’havía arribad tan alluñ, tots sabêm que a sas islas tant
sa llengo Baléà com sa castellana estàn petint sas agresions dirigidas
desde Cataluña emb so beneplacit de s’anterió Govèrn Baléà, es Consey de
Mallorca y s’ OCB, per axò esteym ajuntand forsas, perque es nostro
pobble dexí de xèrra es català imposad y torní a xèrra sa séva propí
llengo com sempre havía fet.
Daquesta manera animam a sa pobblació perque seguêsqui xerrand
emb normalidat sa séva llengo Baléà, renegand a sa “llengua” catalana.
Axí matex em de defènsa fins a n’es final sa nostra propí identidat còma
pòbble independent, reforsant sa presènci d’es mallorquí-baléà,
eggigind-lo còma requisit dins sas administracións púbblicas y a IB3,
fent una programació en sa nostra llengo.
Per du endevant aquesta tasca no mos queda més remêy que
demanarvós a tots es qu’estimau aquest tresò llingüístic que no dupteu
ni un moment emb ajuntarvós a tant nobble iniciatia balearista, sensê pò
y en so cap ben alt.
De noltros depên que sa nostra cultura, identidat y llengo propí seguêsqui sent sa que sa xèrra a sas Baléàs.
Som d’es G.A.B, som baléàs.
Comentarios
Publicar un comentario
Se exige respeto y educación en los comentarios. Los que sean ofensivos, vejatorios y de mal gusto seran borrados.