Ir al contenido principal
VOLÊM UNA IB3 LIBRE, AUTÒNOMA Y INDEPENDENT.

Aquests derrés díes es nostros polítics estàn tot lo díe de
bronca emb s’espinós téma de sa televisió autonòmica IB3. Per uns s’ha
d’empleyà s’artícul salad a n’ets informatius y p’ets altres es una
abérració llingüística empleyà dit artícul, ja que segons élls es séu us
es d’analfabèts y inculs.
Idò no señós polítics, dexau que vos digui que sa nostra
televisió autonòmica, que per cèrt està pagada emb sos imposts d’es
ciutadans de sas Baléàs, tòca sê libre, autònoma y independent per varis
motius:
1º.- Pêrque s’artícul salad ês y ha’stad sempre es qu’hêm empleyad y
seguim empleyand es natius d’aquesta estimada tèrra, per lo cual mos
pertenêx per històri y per llegitimad.
2º.- Pêrque una televisió autonòmica com sa nostra tòca sê un
etzemple, empleyand sa manéra de xerrà d’es séu pobble, fent us de
s’artícul salad y de sas espressións pròpis de cada isla.
3º.- Pêrque IB3 a d’essê independent, sensê imposició de cap classe,
a sa cual s’han de porê empleyà y usà sas llengos que fassin falta. Si
un ês mallorquí ha de xerrà es mallorquí, un menorquí en menorquí, un
ibissênc en ibissênc, un formenterênc en formenterênc, un castellà en
castellà y un català en català. Domés axí podrà sê independent, però
sempre donand sa màtsima prioridat a sas dues llengos nostras, sa baléà o
balear (com li volguêu dí) y s’española còma ciutadans españols que
som.
4º.- Perqu’es polítics no pòren ni ténen cap drêt per amagà y
arreconà sa llengo d’es pobble, domés éll té es podê de decidirló,
perque éll ês es dueñó y señó de sa séva ancestral llengo.
5º-.Perqu’es PP, tenguend sa majoría absoluta y respaldad p’es
pobble, ês es qui té s’obbligació de tornarmós sa nostra llengo
autòttona, y si per axò ha de pégà un cop demunt sa taula y manda callà a
tota aquesta oposició que renéga de lo qu’es nostro, pues qu’éu fassi,
qu’arà ês es moment.
6º-. Pêrque tots aquets polítics que se tròban milló “parlant el
català” y renégan d’es baléà, lo qu’han de fé es recapacità y médità
aquest grave probblema, de lo contrari élls seràn es responsabbles de
que sa nostra ancestral llengo se pèrdi per sempre, y si no lis agrada
IB3 en salad, pues que mirin sa TV3 catalana, que segurament se trobaran
còma dins ca séva.
Grupo d’Acció Baléà (G.A.B.)
Estic d'acord que critiqueu es català però primer apreneu a escriure bé en mallorquí
ResponderEliminarEs increible que siempre ciertos entes catalanistas nos acusen de escribir en castellano, o no saber escribir en Balear..... Lo primero que deben de hacer esta lengua fabricada y copiada de un mallorquín, es dejar las injerencias a mí tierra y a mí lengua, devolver lo que han robado, Ramón llull, el atlas de cresques que está en francia y lo denominan atlas catalán, dejar de mentir, con falsas repoblaciones, y no se cuantas más fantasmadas naZional socialista....pero le agradezco su comentario...
ResponderEliminar